Porady stomatologiczne

PO USUNIĘCIU ZĘBA

- tampon zagryzamy przez około 25 minut, następnie wypluwamy go,
- przez 2 godziny po zabiegu nie jemy i nie pijemy,
- w dniu ekstrakcji unikamy gorących potraw i napojów, najlepiej zastosować miękką dietę,
- w razie wystąpienia dolegliwości bólowych możemy zażyć środki przeciwbólowe - ibuprom, paracetamol,
- w wypadku niewielkiego krwawienia z zębodołu, możemy wykonać zimny kompres zewnętrzny: do foliowego woreczka wkładamy lód, zawijamy w tkaninę i przykładamy do policzka,
intensywne krwawienie jest wskazaniem do kontaktu ze stomatologiem,
- w przypadku usuniecia zeba górnego unikamy kichania i dmuchania przez nos
- warunkiem prawidłowego gojenia zębodołu jest obecność skrzepu, dlatego:
- minimum 24 godziny nie palimy papierosów! Nie zastosowanie się do tego zalecenia może spowodować rozpuszczenie skrzepu i silne dolegliwości bólowe!
- po szczotkowaniu zębów delikatnie płuczemy jamę ustną – bardzo ważna jest prawidłowa higiena!
- unikamy wysiłku fizycznego, przebywania w gorących pomieszczeniach, np.: saunie,
- w przypadku założenia szwów, po tygodniu należy zgłosić się w celu ich usunięcia,
- niepokojące objawy takie jak gorączka, znaczna opuchlizna wymagają konsultacji ze stomatologiem,

UŻYTKOWANIE PROTEZ

- protezy czyścimy po każdym posiłku
- stosujemy specjalne miekkie  szczoteczki i pasty do protez , nie stosujemy do czysczenia protez past do zebów poniewaz proteza przestanie byc gładka
- gdy nie ma możliwości wyczyscic protezy płuczemy pod strumieniem wody,płuczemy tez jamę  ustną
- zęby pozostałe w jamie ustnej myjemy normalnie – inna szczoteczką oraz zwykłą pastą do zębów
- na noc ściągamy protezy, suszymy je i tak pozostawiamy do rana,
- nie wolno przechowywać protez w szklance z wodą!
- wszystkie uwagi odnośnie protez, miejsc bolących, klamer zgłaszamy stomatologowi na wizytach kontrolnych,Które sa konieczne
- na podrażnioną błonę śluzowa jamy ustej stosujemy środki zakupione w aptece,
- nie wolno samodzielnie dokonywać korekt i napraw protez,

PO USUNIĘCIU KAMIENIA